Právě se nacházíte: Eventuální návrat

Eventuální návrat

Není dobré na to příliš myslet předem, nebo se případný návrat upínat. Fakt je ten, že i kapitola o návratu k procesu může patřit. Kdyby k tomu došlo, nemusíte tápat a likvidovat si žaludek nevhodnými potravinami. Stačí vědět jak zpět.

Nastíním situaci: dokončili jste pránický proces proces, stále vám klesá váha, nebo jste prostě nesplnili potřebná kriteria a rádi byste se vrátili k běžné stravě.

Když už se rozhodnete, berte to s lehkostí, udělali jste maximum. Příště se to určitě povede a postup bude lehčí. Stejně budete cítit, že už tam jste, jen ještě jíte, nic víc. Druhý pokus se provádí nejdříve za rok, lépe za dva. Nepřestávejte dostatečně pít. Pokud to budete opět zkoušet dříve, můžete si vážně poškodit zdraví, protože tělo je vyčerpané a znovu to v tak krátkém čase nemusí zvládnout.

Pokud si nejste jistí, v knize " Životní styl bez jídla" jsou dobře popsané symtomy, podle kterých poznáte zda se živíte pránicky, jste v období dlouhodobého půstu, nebo hladovíte. ( kniha je v kapitole odkazy ) Rád bych upozornil na období dlouhodobého půstu, o kterém se nemluví a málo ví. Pokud mám být otevřený, většinou si lidé nalhávají, že jsou na práně a přitom jen o chvíli déle drží půst. 

Období návratu k běžné stravě - návratovka. V současnosti jsou rozšířené 2 základní metody návratovky  Je doporučeno tyto 2 metody navzájem nemíchat, protože používají rozdílný přístup. Proto se půstařům před zahájením návratovky doporučuje rozhodnout se, kterou z metod zvolí.

„Po půstech je třeba provádět návrat k běžné stravě. Trávení se během půstu uspí a je třeba ho postupně zas nastartovat. Délka návratu bývá tak dlouhá, jak dlouhá byla doba hladovění. Během celé doby návratu je potřeba úplně vyloučit živočišné tuky a sůl. Čím delší půst a návratovka, tím striktněji je třeba dodržovat pravidla správné návratovky. Špatně provedená návratovka účinek půstu anuluje. U zkažené návratovky po dlouhých půstech může už jít o zdraví nebo dokonce o život.

Ukončit dlouhý půst např. steakem může být životu nebezpečné!

Některé zdroje uvádějí začít návratovku šťávami (např. mrkvová šťáva). Mnoho půstařů upřednostňuje lehce spařenou zeleninu - do takové míry, kdy už začíná měknout, ale ještě neztratila lesk. Množství na jedno jídlo - velikost sevřené pěsti.

„Pro někoho syrová strava může být těžkou ranou - i když pro většina zdravých lidí ji pobere bez problémů.  První den pouze a jen zeleninu napařenou připravenou na páře tímto způsobem: Pokud možno nechemizovanou zeleninu (rajčata papriky lusky atd.. - dužinatou zeleninu) dát na sítko - cedník na vrch hrnce nad páru a poctivě ji sledovat. Jde o to, aby zelenina změkla ale neztratila svoji dynamickou sílu = nestala se z ní mrtvá hmota. A to se pozná podle lesku. Dokud je zelenina lesklá, znamená to, že ještě stále je v ní "duševní náboj" tedy že tělu předá jak hmotu, tak "přírodní energii". Pokud zelenina zmatovatí, stává se z ní mrtvá hmota - tělo jen zanese =  požaduje po něm energii na zpracování a opět rovná se = sebere více než dodá.  Takže je potřeba hledat okamžik, kdy je zelenina už měká, ale ještě lesklá. Trochu praxe rychle ukáže, kde je ten správný okamžik.  Tolik první bod a první den návratové stravy. Objem - jedna porce - jeden objem jedné hrsti. Malá žena malou hrst velký chlap velkou:-) Výsledkem je průjem obsahující zbytky "suchý" obsah střev. Zajímavostí je, že tento první průjem opravdu odstraní úplně poslední usazeniny ve trávicím traktu. Zbytek den opět destilka a užívání si krásných pocitů z prudce nabíhající síly  do svého těla. Tedy zelenina dodává sílu.

A zbytek už si logicky odvodíte sami.
 
Refeeding syndrom - může nastat především v prvním týdnu obnovené fyzické výživy, v době strádání je v těle nedostatek fosforu, draslíku a hořčíku. Po požití cukru se vyplaví inzulin do krve, aby cukr mohl vstoupit do buněk. S ním se tam dostane i fosfor draslík  i hořčík a protože člověk nemá zásoby právě těchto tří minerálů ( kromě dalších), rozpadají se červené krvinky, může nastat svalová slabost, porucha funkce srdce a může nastat až smrt. Denní potřeba jídla by v tomto období měla být maximálně 50% objemu běžné stravy po dobu alespoň dvou dnů. Vyprazdňovací funkce žaludku je zpomalená, proto mnohdy až celý následující měsíc přetrvává stálý pocit plnosti.    
 
 
Jednoduché pravidlo pro úspěšný návrat je jíst pouze hrst živé stravy o velikosti pěsti vždy do dalšího hladu. Délka období , po které bychom se měli stravovat živou stravou je dvojnásobné, než období bez fyzické stravy ( v tomto případě 42 dnů). 
 
Během prvního měsíce se bude regenerovat celý váš organizmus, především doplňovat svalová hmota. Určitě mohu doporučit pro podporu trávicího ohně agnisárakriju a naulí - techniky z jogy v denním životě, to znáte z přípravy.
 
Pokud hodláte proces přechodu někdy zopakovat, určitě ne dříve než za rok. Měli byste již nyní po plnohodnotném nastartování přejít zpět na živou stravu. Zamyslete se také důkladně nad tím, proč jste vlastně zpět a někam si to napište, bude se Vám to hodit.
 
Pokud se vám povedlo přejít plně na pránickou stravu, moc vám gratuluji a zbývá jen zmínit pár příjemných praktických rad:
ve městě a při dlouhém cestování např. autem a letadlem lze pít pro udržení energie sojové mléko, v případě náhlého nedostatku enegie obvykle stačí hrstka oříšků.
Není doporučeno experimentování s jídlem ihned po úspěšném přechodu na pránickou stravu. Nechte to ještě několik týdnů rozběhnout a až si budete opravdu jistí, pak je to na vás. Je vědecky dokázán tento fakt: kousání podporuje trávení a může vám opět nastartovat běžné trávení, chutě na jídlo a může se stát, že budete mít problémy opět přestat jíst. Můžete rozdráždit boj s instinkty, které jste nedávno uklidnili. Z vlastní zkušennosti tvrdím, že  instinkt je jeden z nejsilnějších bojovníků proti kterému jsem kdy stál. Je lepší s ním být přítel a dojednat určitá pravidla, než se pouštět do krutého předem prohraného boje.   
 
 
Hari OM !
 
S láskou, vírou a pokorou na cestě pránou.
 
 
 

Přihlásit se